#Rev (GearShark Book 2)

B. inggris Tolong buatlah sebuah recount text yang bercerita tentang liburan ke pantai atau pulang kampung.​

Jawaban:

My Holiday with My Family at Pangandaran Beach

Last month was New Year holiday. I and my family went to Pangandaran beach for a vacation. We took a tourism bus to go there. We left at 07.00 o’clock in the morning. The trip took about four hours and we arrived at around 11.00 am.

As we arrived there, I walked down to the beach. It was a nice sunny day with a blue sky and a gentle breeze. I saw some seagulls flew around hunting for fish. The waves there were suitable for swimming, but I didn’t swim because I couldn’t swim and only play with the water on shallow part. We also didn’t miss our opportunity here taking some pictures with the background of scenic Pangandaran beach.

Before we went home, I looked for some beautiful souvenir at the nearby shop there. Eventually, we went home at about 05.00 pm. It was a memorable experience for me with my family.

Bahasa Indo :

Liburanku Bersama Keluarga di Pantai Pangandaran

Bulan lalu merupakan liburan tahun baru. Aku dan Keluargaku pergi ke pantai Pangandaran untuk berlibur. Kami menggunakan bis pariwisata untuk pergi ke sana. Kami berangkat pukul 07.00 pagi. Perjalanannya memakan waktu sekitar empat jam dan kami sampai sekitar jam 11.00 siang.

Sesampainya kami di sana, aku menuju ke pantai. Harinya bagus dan cerah dengan langit biru dan juga hembusan angin sepoi-sepoi. Aku melihat beberapa burung laut yang berburu ikan. Ombak di sana cocok untuk berenang, tapi aku tak berenang karena tak bisa dan hanya bermain dengan air di bagian yang cetek. Kami juga tak melewatkan kesempatan kami untuk berfoto dengan latar belakang pantai Pangandaran yang elok.

Penjelasan:

Semoga membantu mohon maaf jika salah